Marka bardzo ważna
Na łamach "Auto Moto Serwisu" czytamy o niezwykle istotnej roli kreowania marki produktu na konkurencyjnym rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Jak przekonuje autor publikacji, Rafał Werczyński z Estimage PR, jedynym w tej chwili obszarem na jakim mogą konkurować ze sobą małe i średnie przedsiębiorstwa jest właśnie marka. Rynek jest bowiem uporządkowany - większość firm dokonała niezbędnych inwestycji, zbudowała odpowiednią infrastrukturę oraz wdrożyła narzędzia marketingowe. Trudno jest obecnie konkurować ceną czy jakością. Dlatego tak istotne jest prowadzenie działań wizerunkowych. Rafał Werczyński uważa, że marce w pierwszej kolejności należy nadać rozgłos. Kolejny etap to jej uwiarygodnienie, a następny - nawiązanie dobrych relacji medialnych - "marka musi być wszędzie i zawsze, gdy tylko to możliwe". Zdaniem Werczyńskiego, przedsiębiorcy, którzy starają się zadbać o markę we własnym zakresie, najczęściej nie potrafią sprostać temu zadaniu. Do tego potrzebny jest bowiem ktoś, kto opracuje i zrealizuje rozległą strategię; kto ma doświadczenie, wiedzę i predyspozycje. Ale nie wystarczy po prostu udać się do agencji PR. Na polskim rynku wciąż brakuje profesjonalnych firm z branży public relations, ktore zajmowałyby się obsługą firm sektora MSP, dlatego podstawowym kryterium przy wyborze agencji powinno być jej doświadczenie we współpracy z małymi i średnimi firmami. "Marki należące do sektora MSP wcale nie potrzebują całego wachlarza usług oferowanych przez największe agencje. Potrzebują przede wszystkim elastyczności i efektywności, którą da tylko skrojona na miarę strategia - czytamy w podsumowaniu artykułu. AUTO MOTO SERWIS,JAK BUDOWAĆ MARKĘ?, 2006/03/01, RAFAŁ WERCZYŃSKI
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...