Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Portale rzucają rękawicę innym mediom

Wirtualna Polska i Onet, dwa największe portale internetowe, zaostrzają rywalizację o internautów i reklamodawców coraz większą liczbą usług i nowych form reklamy. Zapowiada się wyścig na najbardziej multimedialny portal w Polsce.


Kto jest dla was największą konkurencją w walce o użytkowników i reklamodawców?

Dominika Herburt-Heybowicz
Onet, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Ale biorąc pod uwagę podstawowe wskaźniki, takie jak liczba użytkowników i odsłony, dystans między WP a Onetem wciąż się zmniejsza. W niektórych usługach i serwisach osiągamy już pierwsze miejsce na rynku (m.in. Poczta, serwis TV, Czat, serwis Gry i Gry online, Horoskop). Jednym z najważniejszych elementów naszego dalszego rozwoju jest budowanie społeczności internautów wokół portalu.

Łukasz Wejchert
Oczywiście Wirtualna Polska oraz inne portale, w tym zagraniczne, jak na przykład Yahoo! Gdybyśmy nie grali w jednej drużynie, taką konkurencją stałby się dla nas na pewno TVN. W każdej chwili konkurentem może być taki wydawca, jak na przykład Axel Springer Polska. Zanika do tej pory rozumiana klasycznie konkurencja, czyli rywalizacja tylko pomiędzy portalami, czy też tylko pomiędzy telewizjami. Dziś konkurencją dla siebie stają się wszystkie media, które wykorzystują technologię cyfrową.


Jakimi nowymi usługami zamierzacie rywalizować w tym roku na rynku?

Dominika Herburt-Heybowicz
W ciągu ostatnich miesięcy wprowadziliśmy kilkanaście nowych form reklamowych (m.in. WPDot, pakiety zasięgowe w komunikatorze Spik, WordLayer), w wielu przypadkach jako pierwsi w Polsce, a nawet na świecie. Obecnie oferujemy klientom najszerszą w polskim internecie listę produktów reklamowych, która liczy już kilkadziesiąt pozycji. Elastyczność w dziedzinie tworzenia kampanii na konkretne zapotrzebowanie klientów jest naszą dewizą. W zeszłym roku przychody z reklamy w porównaniu z 2004 rokiem wzrosły o 119 proc.

Łukasz Wejchert
Nasza strategia polega na robieniu niespodzianek konkurencji. W inwestycjach bardzo dużą wagę przykładamy do jakości. W ostatnim czasie wszystkie serwisy przeszły zmiany zapewniające im większą niż obecnie interaktywność. Wzmocniliśmy serwis informacyjny, dodając multimedia, głównie z TVN24. Wzbogaciliśmy go także o dostęp do tekstów z tytułów zagranicznych. Do tego dochodzą informacje audio i wideo. Rozwijamy się zgodnie z tym samym trendem, który kształtuje rynek internetowy w USA.


Co oprócz serwisów informacyjnych, zamierzacie rozwijać w pierwszej kolejności?

Dominika Herburt-Heybowicz
W planach inwestycyjnych czołowe miejsce zajmuje nasz sztandarowy produkt Poczta. Jest ona największym systemem poczty elektronicznej w Polsce ? ma miesięcznie ponad 3,6 mln aktywnych użytkowników i ponad 380 mln odsłon na miesiąc. Rozwijamy usługi multimedialne ? udostępniliśmy m.in. serwis mp3.pl (nr 1 wśród serwisów sprzedających pliki mp3 w polskim internecie). Uruchamiamy takie serwisy, jak szkolenia on-line, serwis umożliwiający zamawianie odbitek fotograficznych czy też serwis maturalny.

Łukasz Wejchert
Pracujemy nad czterema nowymi serwisami, być może uda się wprowadzić je na rynek jeszcze w tym roku. Będą miały charakter multimedialny. Kiedyś modny był czat, w którym można było porozmawiać z zaproszonym gościem, ale tylko w formie tekstowej. Dziś zapraszamy już polityków czy gwiazdy, a spotkania z nimi można oglądać jak w telewizji. Wywiad z Dodą obejrzało na naszych stronach niemal pół miliona osób w ciągu dwóch dni.


Jakie są wasze najważniejsze strategiczne kierunki rozwoju i jaką pozycję mają wam dać na polskim rynku w perspektywie długookresowej?

Dominika Herburt-Heybowicz
Chcemy, aby WP stała się najbardziej wiarygodnym i najnowocześniejszym portalem w Polsce. Struktura właścicielska pozwala nam na niezależne budowanie sojuszy medialnych z wieloma podmiotami, dzięki czemu możemy zapewnić użytkownikom różnorodność treści. Przykładem jest współpraca z Polsatem. W tym roku poza programami newsowymi (Wydarzenia, Co z tą Polską), wspólnie przygotowaliśmy również internetowe wersje programów rozrywkowych (np. Show!Time, Chcę być piękna, Top Trendy). Planujemy bliską współpracę z nowymi partnerami medialnymi i kontentowymi.

Łukasz Wejchert
Chcemy być portalem numer jeden w Polsce, czyli jeszcze wzmocnić obecną pozycję. Musimy mieć najlepsze i najciekawsze pod każdym względem serwisy, a także najbardziej efektywne formy reklamy. Nie stawiamy na ilość form reklamy, tylko na ich jakość. Chcemy też udoskonalić nasze produkty multimedialne, żeby móc odgrywać poważną rolę na rynku klasycznej reklamy, nie tylko internetowej. Ludzie spędzają więcej czasu w internecie niż na lekturze gazet, a z kolei reklamodawcy wydają więcej w prasie niż w internecie.


Co będzie siłą waszej oferty komunikacyjnej? Jakie nowe usługi zamierzacie rozwijać, aby dywersyfikować źródła przychodów?

Dominika Herburt-Heybowicz
Rozwijamy przede wszystkim narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą nie tylko komunikować się, ale i współredagować treści w portalu ? zamieszczać własne opinie, galerie, pliki multimedialne etc. Tworzymy warunki, aby wokół serwisów tematycznych mogły powstawać grupy użytkowników o wspólnych zainteresowaniach. W sferze usług telekomunikacyjnych mamy z kolei zdecydowaną przewagę nad pozostałymi portalami wynikającą z naszych powiązań kapitałowych z Telekomunikacją Polską, a co za tym idzie z France Telecom, jedną z największych grup telekomunikacyjnych na świecie. Jest kilka projektów, nad którymi obecnie wspólnie pracujemy.

Łukasz Wejchert
Jednym z najważniejszych celów jest wejście na rynek operatorów wirtualnych. Trudno na razie powiedzieć, kiedy ruszy usługa. Będzie to jednak jeden z kluczowych kierunków naszego rozwoju.

http://www.gazetaprawna.pl/ind(...).0.1.htm

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobili?my

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider