Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Blogowy product placement kwitnie

Jesteś przekonany, że bloggerzy to osoby niezależne, wyrażające własne opinie na interesujące je tematy? Wkrótce możesz zmienić swoje zdanie Nowy, coraz popularniejszy ostatnio trend, stawia bowiem blogosferę w zupełnie innym świetle.

Pojawiły się pomysły na płacenie internautom za umieszczanie w swoich internetowych pamiętnikach informacji i opinii - oczywiście najlepiej pozytywnych - o produktach danej firmy. Ten szczególny rodzaj product placement oferują firmom takie serwisy, jak PayPerPost (www.payperpost.com) czy ReviewMe (www.reviewme.com/why.php).

Obecność na "językach" blogerów to niewątpliwie ciekawy sposób na wywołanie pozytywnego szumu wokół produktu, jednocześnie jednak pomysł ten budzi wątpliwości natury etycznej - zauważa serwis BizReport. Niesie ze sobą również pewne niebezpieczeństwa...

Blogerzy dostają zapłatę za pisanie o produkcie, a nie za jego chwalenie - podkreśla BizReport. A zważywszy na fakt, iż użytkownicy dużo większą uwagę przywiązują do osobistych opinii internautów, niż do innego rodzaju promocji, nieprzychylne uwagi na temat produktu mogą wywrzeć bardzo negatywny wpływ zarówno na wizerunek, jak i na poziom sprzedaży produktów danej firmy.

Mimo wszelkich zastrzeżeń i niebezpieczeństw, jakie niesie ze sobą to nowe zjawisko, płacenie blogerom za pisanie o produktach firmy cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorstw, które mają nadzieję na wywołanie w ten sposób pozytywnego szumu wokół swoich wyrobów oraz uzyskanie informacji zwrotnych o tym, jak są one postrzegane wśród potencjalnych klientów.

http://www.mediarun.pl/news/id/18177

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider