Sony przyznało się do fałszerstwa
Sony przyznało się do stworzenia floga, czyli fałszywego bloga (fake blog), który dotyczył konsoli PSP. To kolejna wpadka koncernu. O firmie było głośno w zeszłym roku, gdy wyszło na jaw, że płyty Audio CD z wytwórni Sony Music instalują oprogramowanie szpiegowskie na komputerach użytkowników.
Blog "alliwantforxmasisapsp.com" o konsoli przenośnej Sony PSP pisało rzekomo dwóch amatorów hip-hopu Charlie i Peter, którzy bardzo chcieli dostać konsolę na gwiazdkę. Na blogu nie było jakiejkolwiek informacji, że jest powiązany z firmą Sony.
Jednak niezależni bloggerzy wywęszyli, że coś jest nie tak, gdy okazało się, że domena zarejestrowana jest przez firmę Zipatoni, która zajmuje się marketingiem wirusowym. Także treść postów w dzienniku wzbudzała podejrzenia.
W środę Sony Computer Entertainment America rozesłało list, w którym przyznało się, że blog jest fałszywy. Na blogu pojawił się wpis, że Peter nie jest wcale związany z hip-hopem a dziennik służył jedynie jako narzędzie marketingowe. Dziś "alliwantforxmasisapsp.com" jest już niedostępny.
Akcja podjęta przez firmy Sony i Zipatoni wywołała falę krytyki na amerykańskich blogach. Autor serwisu Penny-Arcade określił ją wprost mianem oszustwa.
Sony już wcześniej wykorzystywało marketing wirusowy w promocji PSP. Firma wynajmowała artystów by malowali na murach graffiti, na których pojawiała się konsola. Spotkało się to z ostrą krytyką ze strony niezależnych twórców sztuki ulicy.
To kolejna głośna w Stanach sprawa na temat fałszywego bloga. W październiku wyszło na jaw, że sieć sklepów Wal-Mart sponsoruje blog dotyczący podróży po USA, pisany jakoby przez niezależnych dziennikarzy. Tak naprawdę dziennik był produktem marketingowym, przygotowanym przez agencję PR Edelman.
Źródło: MediaPost
http://www.idg.pl/news/103959.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...