Google opatentowało strony z wynikami wyszukiwania
Google stało się właścicielem patentu na wygląd strony z wynikami wyszukiwania. Najprawdopodobniej nie dojdzie jednak do serii procesów przeciwko właścicielom innych wyszukiwarek. Patent dotyczy głównie "wystroju" strony oraz ułożenia poszczególnych ozdobników i usług na stronie a nie samych wyników wyszukiwania.
Amerykańskie Biuro Patentowe (US. Patent and Trademark Office) przyznało firmie Google patent numer 533,561. Zastrzeżono w nim "ozdobny design graficznego interfejsu użytkownika" (ornamental design for a graphical user interface) a jako przykład tego designu dołączono zrzuty ekranów z wynikami wyszukiwania.
Na szczęście twórcy innych wyszukiwarek nie będą raczej mieli powodów do obaw. Mimo niewątpliwej krytyki ze strony przeciwników patentów na oprogramowanie, wielu amerykańskich prawników jest zdania, że patent dotyczy wyłącznie "wystroju" strony z wynikami wyszukiwania, więc aby wygrać proces Google musiałoby udowodnić, że konkurencja skopiowała pomysły Google a strony z wynikami wyszukiwania są niemal identyczne, wliczając w to takie elementy jak liczba literek "o" odpowiednia do liczby stron z wynikami, ułożenie bloków ze znalezionymi artykułami (news related search results) itp.
http://www.idg.pl/news/103877.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...