Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Sprzedaż muzyki rośnie i spada

Sprzedaż muzyki rośnie i spada
Mariusz Błoński

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI) poinformowała, że wartość sprzedaży cyfrowej muzyki zwiększyła się w ciągu 12 ostatnich miesięcy dwukrotnie. W 2006 roku wpływy firm sprzedających muzykę w Internecie wyniosły około 2 miliardów dolarów - to 10% ogółu dochodu producentów muzyki.

Mimo błyskawicznego wzrostu, wpływy z plików muzycznych nie kompensują szybszego spadku obrotów na rynku płyt CD. Płyt sprzedaje się już tak mało, że na całym świecie ogólna sprzedaż muzyki spadła w 2006 roku o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jeszcze na początku ubiegłego roku organizacja przypuszczała, że pliki sprzedawane poprzez Sieć skompensują spadek sprzedaży CD. Powodem do optymizmu był fakt, iż w roku 2005 zanotowano aż trzykrotny wzrost liczby sprzedanych albumów. Rok później tempo wzrostu wyraźnie osłabło. Przemysł muzyczny obwinia o taki stan rzeczy rozwijające się piractwo.

W związku z tym IFPI zapowiada, że ma zamiar zacząć pozywać do sądu tych dostawców usług internetowych, którzy pozwalają zidentyfikowanym piratom na korzystanie ze swoich sieci.

Okazuje się jednak, że skuteczne mogą być też inne działania. Przykład najnowszego albumu Madonny - "Confessions on a Dance Floor" - pokazał, że użytkownicy są skłonni kupić droższą wersję albumu, jeśli sprzedawcy zaoferują im wraz z nim jakieś dodatki. Problem piractwa może więc nie leży w cenie, ale w zaproponowaniu bardziej atrakcyjnej oferty.

http://www.idg.pl/news/105427.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider