Stawiam na rozwój targetowania behawioralnego
Maciej Musioł, IDMnet: stawiam na rozwój targetowania behawioralnego
Nawet przy tak ogromnej popularności serwisów Web 2.0, jaką cieszyły się one w 2006 roku, żadnemu z nich nie udało się przekuć dobrej passy na konkretny sukces. Liczę na to, że w tym roku pojawi się więcej sukcesów biznesowych, a mniej medialnych - mówi Maciej Musioł, dyrektor generalny IDMnet.
Rok 2006 był bardzo dobry dla polskiego internetu. Dynamika wzrostu wydatków na reklamę online prawdopodobnie wyniesie około 45% w porównaniu z rokiem 2005. Myślę, że inne media mogą nam pozazdrościć takich wyników.
W internecie pojawili się reklamodawcy, którzy do tej pory z dużą ostrożnością traktowali to medium, mam na myśli głownie branżę FMCG, która w minionym roku przeprowadziła kilka naprawdę udanych i ciekawych kampanii e-marketingowych.
Rok 2006 to również duży wzrost wydatków na reklamę w wyszukiwarkach. Absolutnym liderem jest tu Google, które dodatkowo poprzez zakup YouTube weszło na bardzo obiecujący według mnie rynek reklamy wideo.
Maciej Musioł, dyrektor generalny IDMnet
Przy tej okazji warto wspomnieć o naszym projekcie AdPortal, czyli platformie reklamy kontekstowej, dzięki której można samodzielnie tworzyć i zarządzać kampaniami reklamowymi.
Hasło, które zrobiło największą furorę w minionym roku to Web 2.0, powtarzane na wielu konferencjach, szeroko opisywane w prasie fachowej, jednak na razie chyba nikomu w Polsce nie udało się go przekuć na konkretny biznes. Liczę, że w roku 2007 pojawią się przedsięwzięcia zbudowane na bazie Web 2.0, które okażą się sukcesem nie tylko medialnym, ale i biznesowym.
Według mnie w roku 2006 nie było jednego przełomowego wydarzenia, które zdominowałoby rok tak, jak w 2005 badania internetu Megapanel/PBI. Ciekawe są natomiast ruchy kapitałowo-właścicielskie wśród polskich dotcomów - ostatnie zakupy Bankiera (Pit, Vat, a wcześniej mojeauto.pl), przejecie Money.pl przez Handelsblatt, wycofanie z giełdy Onetu, oraz plany giełdowe Gadu-Gadu i CR Media.
Mam nadzieje, że rok 2007 będzie kolejnym rokiem wzrostu reklamy online. Przypuszczam, że będzie to wzrost na poziomie 30-40%. Sądzę, że możemy być świadkami swoistego wysypu różnych przedsięwzięć internetowch tak rodzimych, jak i zagranicznych (zapowiadane wejście MSN).
Ale tym, co może być czarnym koniem i co może zmienić wiele na rynku reklamy internetowej, jest z pewnością targetowanie behawioralne. Dzięki niemu reklamodawcy zyskają zupełnie nowe, lepsze możliwości dotarcia z przekazem do bezpośredniej grupy zainteresowanych.
Z targetowaniem behawioralnym jest tak, że wszyscy o nim mówią, wszyscy zgadzają się, że jak się pojawi, to może oznaczać rewolucję, ale póki co nie widać żadnych konkretów. Mam przeczucie, że w 2007 roku te konkrety mogą się pojawić i to w bardzo ciekawym kształcie.
http://www.idg.pl/news/105410.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...