Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Dlaczego brzydkie gazety sprzedają się lepiej?

Dlaczego brzydkie sprzedaje się lepiej? Takie prowokacyjne pytanie zadał Marek Knap, dyrektor artystyczny Edipresse, autor szaty graficznej "Rzeczpospolitej", nagrodzonej Oskarem światowego designu w 2006 r.

W swoim wystąpieniu w pierwszym dniu konferencji Pressforum, zorganizowanej dziś w Warszawie przez firmę Kolporter Expo, Knap z pasją opowiadał o najpiękniejszych gazetach świata.

Wystarczy zastapić słowo "brzydkie" przez "proste", by lepiej zrozumieć dlaczego gazety o konserwatywnej szacie graficznej sprzedają się lepiej. Oto, wg Knapa, 5 cech skutecznego - bo prostego - designu prasowego:

1. Prosty design jest czytelny. Zapomnijcie o bajerach i gadżetach. Dziś liczy się design zen, z prostymi rozwiązaniami graficznymi, z prostą, czytelną czcionką, która nada osobowość gazecie. Przykład: "Rzeczpospolita", "The Guardian".

2. Prosty design jest tradycyjny. Projektanci gazet i konsultanci prasowi dobrze o tym wiedzą: przyzwyczajenie jest drugą - a nawet pierwszą - naturą czytelnika. Trzeba im dać to co znają od dawna. Niektóre amerykańskie gazety naśladują stare, zecerskie układy i czcionki. Sprawaiją wraźenie swojskich. Ludzie im ufają. Przykład: "Franfurter Allegemeine Zeitung", "Time", polska "Angora" (która robi to nieświadomie, ale z sukcesem).

3. Prosty design musi być funkcjonalny. Im większa funcjonalność, tym lepsza, tzn. łatwiejsza nawigacja - tłumaczy Knap. Przykład: "The Independent", "The Guardian".

4. Prosty design musi być kontrastowy. Dobry grafik musi umieć tworzyc kontrasty: małe-duźe, grube-cienkie... Na przykład małe zdjęcie obok zdjęcia średniej wielkości podkreśli jego wielkość.Przykład: "The Guardian".

5. Prosty design musi być silny. Silny znaczy wyrazisty. Łatwo to osiągnąć w tabloidach. Niektóre gazety zamieszczają na okładce tytuły większe od winiety tytułowej. Duże tytuły na jedynce to jeden z głównych trendów - podkreślał Knap, cytując przykład "The Independent", gdzie nie wiadomo nieraz co jest tytułem, a co zajawką.

http://mediacafepl.blogspot.co(...)-si.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider