Klient 2.0
Producenci dostrzegli potencjał drzemiący w internetowych społecznościach wprowadzając nowe funkcje do systemów CRM.
W czasach pogarszającej się koniunktury znacznie ważniejsze może okazać się utrzymanie i rozwój relacji z posiadanymi klientami, niż pozyskiwanie za wszelką cenę nowych. Niekorzystna sytuacja ekonomiczna na szczęście mija i po niej przychodzą lepsze czasy, a wraz z nimi szansa na dalszy rozwój.
Zmiany, z którymi musi pogodzić się każda firma, zaszły natomiast w sposobie komunikowania się ludzi - obecnych i potencjalnych klientów z pomocą Internetu w serwisach społecznościowych, na forach i serwisach wiki. Przedsiębiorstwa nie mają już monopolu na informacje dotyczące produktów i usług.
Rekomendacja innych użytkowników zawsze była bardziej wartościowa niż suchy, marketingowy przekaz.
Liczba takich rekomendacji w Internecie jest już niepoliczalna. Jednocześnie wymieniający się doświadczeniami, tworząc sieci i grupy podobnych im innych konsumentów, zostawiają wiele informacji. Warto te dane pozyskać i analizować.
Na trzy sposoby
Fenomen rosnącej wymiany informacji między użytkownikami na temat produktów i usług, przedsiębiorstwa wykorzystują poprzez udostępnienie klientom miejsca do dzielenia się opiniami budując własne platformy komunikacji dla użytkowników, klientów i samej firmy z użyciem systemów CRM lub zintegrowanych z nimi narzędzi.
W ten sposób firma może "wyhodować" sobie własną społeczność pozyskując więcej informacji o klientach oraz ich preferencjach dzięki odpowiedniej segmentacji i kategoryzacji treści umożliwiającej choćby ocenę produktów i usług.
Dla przykładu, zintegrowany z SAP CRM moduł sklepu internetowego pozwala na zbudowanie multimedialnego katalogu produktów, udostępnienie klientom możliwości tworzenia zamówień, inicjowanie przez klienta prośby o kontakt lub pomoc, wykorzystanie serwisów aukcyjnych do sprzedaży.
Więcej na:
http://www.mspstandard.pl/arty(...)2.0.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"

e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...