Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Klient 2.0

Producenci dostrzegli potencjał drzemiący w internetowych społecznościach wprowadzając nowe funkcje do systemów CRM.


W czasach pogarszającej się koniunktury znacznie ważniejsze może okazać się utrzymanie i rozwój relacji z posiadanymi klientami, niż pozyskiwanie za wszelką cenę nowych. Niekorzystna sytuacja ekonomiczna na szczęście mija i po niej przychodzą lepsze czasy, a wraz z nimi szansa na dalszy rozwój.

Zmiany, z którymi musi pogodzić się każda firma, zaszły natomiast w sposobie komunikowania się ludzi - obecnych i potencjalnych klientów z pomocą Internetu w serwisach społecznościowych, na forach i serwisach wiki. Przedsiębiorstwa nie mają już monopolu na informacje dotyczące produktów i usług.

Rekomendacja innych użytkowników zawsze była bardziej wartościowa niż suchy, marketingowy przekaz.

Liczba takich rekomendacji w Internecie jest już niepoliczalna. Jednocześnie wymieniający się doświadczeniami, tworząc sieci i grupy podobnych im innych konsumentów, zostawiają wiele informacji. Warto te dane pozyskać i analizować.

Na trzy sposoby

Fenomen rosnącej wymiany informacji między użytkownikami na temat produktów i usług, przedsiębiorstwa wykorzystują poprzez udostępnienie klientom miejsca do dzielenia się opiniami budując własne platformy komunikacji dla użytkowników, klientów i samej firmy z użyciem systemów CRM lub zintegrowanych z nimi narzędzi.

W ten sposób firma może "wyhodować" sobie własną społeczność pozyskując więcej informacji o klientach oraz ich preferencjach dzięki odpowiedniej segmentacji i kategoryzacji treści umożliwiającej choćby ocenę produktów i usług.

Dla przykładu, zintegrowany z SAP CRM moduł sklepu internetowego pozwala na zbudowanie multimedialnego katalogu produktów, udostępnienie klientom możliwości tworzenia zamówień, inicjowanie przez klienta prośby o kontakt lub pomoc, wykorzystanie serwisów aukcyjnych do sprzedaży.

Więcej na:

http://www.mspstandard.pl/arty(...)2.0.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider