Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Zamiast reklamy - pozycjonowanie stron www

Przedsiębiorstwa chcące pozyskać klientów w sieci coraz częściej zamiast na reklamę wydają pieniądze na usługi pozycjonowania stron www.

Coraz więcej firm rezygnuje z innych form reklamy i przesuwa wydatki na pozycjonowanie ich stron w wyszukiwarkach internetowych. Firmy świadczące takie usługi (tzw. SEO) przeżywają boom.

Klientów zainteresowanych pozycjonowaniem jest znacznie więcej niż nawet tych chcących się reklamować w wyszukiwarkach, podkreśla Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt, zajmującej się pozycjonowaniem stron dla blisko 300 firm z całej polski, m.in. Ecco Holiday, Real Logistics czy księgarni internetowej Kolportera.

Zainteresowanie tego typu usługami jest zaskakująco wysokie. W ostatnim czasie szczególnie wzrosło ze strony małych i średnich przedsiębiorstw, przyznaje Adam Oskaldowicz, corporate sales director w innej firmie świadczącej m.in. usługi SEO Performance Media, która pracuje m.in. dla Millennium Bank czy LOT-u.

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to usługi polegające na takiej optymalizacji strony internetowej, aby po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Firmy zajmujące się SEO pracują więc z jednej strony nad odpowiednią konstrukcją strony klienta, aby była, jak mówią specjaliści, przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Głównie chodzi o Google, który dominuje na rynku, ale także o mniejszych graczy jak Netsprint.

Z drugiej strony zadaniem speców od SEO jest zwiększenie popularności danej strony w wyszukiwarce, np. za pomocą dołączania do niej linków do innych stron, uznawanych przez wyszukiwarki za strony wysokiej jakości. Decyduje o tym algorytm wyszukiwarki, który nie dość, że tajny, to na dodatek jest zmieniany i modyfikowany nawet kilkaset razy rocznie.

W nim tkwi jednak tajemnica tego, co decyduje, że dana strona uznawana jest przez wyszukiwarkę za mniej lub bardziej wartościową. Wiadomo, że liczba odwiedzających stronę nie jest najważniejsza.

O wysokości w wynikach wyszukiwania twojej strony decyduje m.in. liczba i jakość linków, które do niej prowadzą. Jedna z tajemnic skutecznego SEO to m.in. właśnie umiejętność dobrania najbardziej wartościowych z punktu widzenia klienta linków, tłumaczy Błażej Miernikiewicz.

więcej na:

http://biznes.gazetaprawna.pl/(...)amy.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider