Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Sprzedawanie w sieci żywności ma przyszłość

Internetowe sklepy spożywcze nie narzekają na brak klientów. Prognozy wzrostu rynku zachęcają przedsiębiorców do wchodzenia w ten biznes. Na początku trzeba się jednak liczyć z ogromnymi wydatkami.

Sprzedaż żywności przez internet nie ucierpiała w kryzysie. Wręcz odwrotnie, sklepy działające w sieci odnotowały w zeszłym roku dwucyfrowe wzrosty obrotów. W tym roku spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży, który według optymistycznych prognoz może przekroczyć 30 proc. Cały rynek jest wart ponad 200 mln zł. W ciągu najbliższych pięciu lat oczekiwane jest wręcz potrojenie jego wartości. To zachęca przedsiębiorców do inwestowania w internetowe sklepy spożywcze.
Konkurencja rośnie

Spółka Free, która zadebiutowała na polskim rynku, otwierając pod koniec 2009 roku market z żywnością w warszawskiej galerii Europlex, na wiosnę tego roku ruszyła z internetowymi delikatesami z żywnością ekologiczną. Niebawem mają też ruszyć e-delikatesy sieci Paleo. Firma ma w planach otwarcie trzech wirtualnych marketów zlokalizowanych na bazie stacjonarnych sklepów w Wieliczce, Proszowicach i Kazimierzy.

O dobrej koniunkturze na rynku zapewniają też istniejące już od dłuższego czasu spożywcze sklepy internetowe. Fresco.pl przyznaje, że liczba klientów sięga w nim już 450 dziennie, a A.pl przyznaje się do ponad 100 dziennie.

Jak wynika z raportu E-handel Polska 2009, przygotowanego przez Sklepy24.pl, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba sklepów delikatesowych działających w sieci zwiększyła się o 74 proc. Obecnie klienci mogą robić zakupy w 200 internetowych marketach. To wciąż mało, biorąc pod uwagę rosnące potrzeby konsumentów, którzy chcą już nie tylko tanio, ale i szybko robić codzienne zakupy.

więcej przeczytasz na:

http://biznes.gazetaprawna.pl/(...)osc.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider