Tradycyjne media muszą szybko i dużo zainwestować w internet, by przeżyć
Internet i technologie cyfrowe zmienią w sposób radykalny nie tylko ekonomię mediów tradycyjnych, ale również ich organizację, strukturę i produkowane przez nich treści. Tradycyjne media muszą więc szybko i dużo zainwestować w internet, by stawić czoła temu wyzwaniu i przeżyć.
Ten temat często powraca na Media Cafe, ale tym razem to nie moja analiza, lecz jeden z wniosków rządowego raportu pt. "La presse au defi du numerique" przedstawionego wczoraj przez grupę ekspertów dla francuskiego Ministerstwa Kultury (www.culture.gouv.fr).
Autor raportu, Marc Tessier, dyrektor generalny firmy Netgem Media Services i były prezes France Televisions, stwierdza, że:
"Lata 2005-2006 były przełomowe dla prasy codziennej i magazynowej, które tracą czytelnków od 2005 r. za sprawą internetu. To zjawisko na szeroką skalę, które obejmuje już także ogłoszenia drobne, prasę specjalistyczną i przyśpieszyło spadek sprzedaży gazet. Do tego dochodzi spadek przychodów z reklamy i słaba rentowność większości wydawców prasy codziennej"- czytamy w raporcie.
Wiele gazet stworzyło swoje witryny "towarzyszące", które proponują tylko treści stanowiące zawartość gazet, co już nie wystarczy do zaspokojenia oczekiwań czytelników. Powinny one jak najszybciej przekształcić się w witryny multimedialne, interaktywne, oferujące możliwość interakcji z telefonami komórkowymi, wideo, iPodami i innymi odtwarzaczami dźwiękowymi. W chwili obecnej "11% z 37 analizowanych gazet nie ma własnych stron internetowych, a 30% posiada w internecie tylko spis treści" - stwierdza raport.
Tessier postuluje koncentrację we francuskim sektorze prasowym. Uważa on, że większe grupy prasowe będą miały więcej możliwości inwestycji niezbędnych do rozwoju biznesu internetowego.
Francuskie wydawnictwa prasowe muszą stawić równocześnie czoła trzem wyzwaniom:
1. Modernizacja ich narzędzi i odnowienie istniejących produktów (nowe formuły, nowe tytuły...)
2. Reforma systemu kolportażu
3. Recykling treści na nowe kanały.
Tessier podkreśla, że niska rentowność francuskich gazet ogranicza ich możliwości inwestycji. Stąd konieczność nawiązania współpracy między gazetami, konieczność tworzenia wspólnych projektów, ale też i wymiany udziałów kapitałowych, a nawet fuzji. Ważne jest, pisze Tessier, by władze publiczne nie przeszkadzały w tej ewolucji. Chodzi o skomplikowane ustawy dotyczące koncentracji na rynku prasowym. Tessier uważa, że powinny się zmienić, by ułatwić prasie przeprowadzenie niezbędnych zmian.
Tessier proponuje:
- utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego inwestycjom w wydawnictwach prasowych,
- ulgi podatkowe dla osób, które zainwestują w te wydawnictwa bezpośrednio lub w fundusz.
- specjalny podatek VAT w wysokości 5,5% dla płatnych witryn informacyjnych.
- a także etykietę w stylu "informacja wysokiej jakości" dla witryn tradycyjnych mediów.
"Papier nie umrze, gdyż prasa posiada model redakcyjny wysokiej jakości" - stwierdza raport. Pozostaje pytanie czy czytelnicy potrzebują aż tak wysokiej jakości skoro tak wielu zadowala się gazetami darmowymi i prostym agregatorami informacji online, które przecież żadnej jakości nie oferują?
http://mediacafepl.blogspot.co(...)duo.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...