Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Tłuste lata przed amerykańskimi gazetami

Zgodnie z ostatnią prognozą przygotowaną przez firmę consultingową Pricewaterhouse Coopers, przemysł gazetowy ma rosnąć w tempie 0,7% rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat 2007-2011.

W badanym okresie, wydatki na reklamę w USA mają wzrastać w tempie 1,1% rocznie, z przewidywanych 48,5 miliarda dolarów na koniec 2007 do przewidywanych 51,9 miliarda dolarów na koniec 2011 roku. Główną machiną napędzającą ten wzrost ma być Internet. Specjaliści z PWC wierzą, że porozumienia zawierane między gazetami a portalami internetowymi takimi jak Google czy Yahoo!, przyczynią się do wzrostu wydatków na reklamę.

Reklama w gazetach lokalnych ma się ustabilizować około roku 2009. W 2011 jej wartość prawdopodobnie wyniesie 23 miliardy dolarów, o 0,9 miliarda więcej w porównaniu z wynikiem z końca 2006 roku.

Przewidywane jest, że reklama na szczeblu krajowym spadnie z przewidywanych 7,1 miliarda dolarów na koniec 2007 do 6,3 miliarda dolarów w 2011. Inaczej zachowają się przychody z ogłoszeń drobnych, dla których przewidywany jest powolny coroczny spadek. Przychody z ogłoszeń drobnych w 2011 w USA wyniosą 16,3 miliarda dolarów w porównaniu z 16,2 miliardami z roku 2007.

Przewidywana sprzedaż wszystkich gazet w USA będzie malała: sprzedaż dla pojedynczego tytułu ma spadać rocznie średnio o około 2,3%.

Biorąc jednak pod uwagę czytelnictwo gazet online, to ma się ono zwiększać. Mila Petrova z PWC powiedziała, że liczba czytelników elektronicznych wersji gazet (deklarujących, że nie czytają wersji papierowych), wzrosła w 2006 roku o 8% w porównaniu z rokiem poprzednim. "To dobry trend, jeśli pomyśli się o reklamie aktualnie migrującej z gazet do Internetu" - powiedziała.

PWC przewiduje, że wartość reklamy w Internecie w USA wzrośnie w ciągu najbliższych pięciu lat o 18,8%. W 2006 reklama elektroniczna stanowiła ledwie 5,4% całego amerykańskiego rynku reklama, w 2011 jej udział ma wzrosnąć do 12%.

W świetle prognozy Pricewaterhouse Coopers, spadające przychody reklamowe gazet tak naprawdę są wynikiem zainteresowania reklamodawców szybko rosnącą grupą odbiorców - Internautów. Ważne, by wydawcy rozumieli ten trend i umieli zrekompensować stratę przychodem z drugiego źródła. Badanie dotyczyło co prawda USA, ale prawie wszystkie gazety świata (może jeszcze z wyłączeniem rynków Indii i Japonii) odczuwają spadki sprzedaży, na korzyść rosnącego zainteresowania Internetem.

Źródło: Editor & Publisher

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider