Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Wirtualni zalewają rynek

Jeszcze w tym roku pojawi się kilku nowych wirtualnych operatorów komórkowych. Już w przyszłym tygodniu swoją ofertę ogłosi portal Wirtualna Polska.

Z telefonami w sieci mBank mobile chodzą klienci mBanku, konsultantki firmy kosmetycznej Avon będą dostawać SMS-y o ofercie ich firmy na telefony w sieci myAvon, a użytkownicy sieci WPmobi będą mogli za darmo surfować po serwisie informacyjnym Wirtualnej Polski. Tak działają i będą działać wirtualni operatorzy komórkowi. Na razie jest tylko dwóch, ale jeszcze w tym roku pojawić ma się kilku następnych. I to nie koniec, bo słychać już zapowiedzi na pierwsze miesiące przyszłego roku.

- Nie ma górnej granicy. Na rynku pojawi się tylu wirtualnych operatorów, ilu będzie chciało, bo wprowadzenie takiej usługi niewiele kosztuje - mówi Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska.

O ofercie WPmobi na razie wiadomo niewiele. Konferencję prasową, podczas której zdradzone zostaną szczegóły, zwołano na 29 sierpnia. Zapewne wtedy też nastąpi komercyjny start usługi. Z reklamy sieci w internecie wiadomo jednak, że nowy operator da swoim użytkownikom darmowe konto pocztowe w Wirtualnej Polsce, zapewni darmowe sprawdzanie e-maili w telefonie i poruszanie się po serwisach informacyjnych. - To normalne podejście. Wirtualny operator musi przede wszystkim budować swoją bazę klientów z dotychczasowych klientów czy to portalu, czy banku, czy platformy cyfrowej - mówi Borowik. W przypadku już istniejących operatorów ta strategia przynosi efekty. Magda Ossowska z mBank mobile zapewnia, że na wzrost liczby użytkowników wpływ miało łączenie oferty banku z ofertą sieci. - Bardzo spodobał się pomysł, że za każdy wzięty u nas kredyt gotówkowy czy hipoteczny konto telefonu jest automatycznie ładowane darmowymi minutami - mówi Ossowska.

Działająca od trzech miesięcy sieć myAvon ma już 55 tys. klientek. - Są to przede wszystkim konsultantki Avonu. Ok. 10 proc. użytkowników to klientki naszej firmy kosmetycznej - zdradza "Gazecie" Rafał Napłoszek, menedżer Avon Mobile. - To wynik lepszy od zakładanego - mówi. Zdaniem Napłoszka oferta myAvon jest ciekawa, bo łączy zalety pre-paida z usługami abonamentowymi. - Użytkowniczki ładują konto, ale pieniądze są pobierane dopiero po 21 dniach - zaznacza.

Do startu jesienią szykuje się m.in. Halo Polsat, sieć uruchamiana przez Cyfrowy Polsat. Nowy operator będzie świadczył usługi na bazie sieci radiowej Era, ale działa całkowicie niezależnie, posiada m.in. własny system billingowy i zawarł własne umowy roamingowe. Ten operator może rzeczywiście zmienić rynek. Polsat liczy bowiem w pierwszej kolejności na 4,5 mln użytkowników swojej platformy cyfrowej.

O sieci pod własną nazwą mówią m.in. bank Inteligo, internetowa odnoga PKO BP, Telefonia Dialog, Multimedia Polska czy Tele2. Giełdowa spółka MNI chce mieć w przyszłym roku 70 tys. użytkowników, rok później już 150 tys., a w 2012 r. nawet pół miliona. Pierwsze testy ruszyły na przełomie lipca i sierpnia, natomiast komercyjne uruchomienie usługi ma nastąpić na przełomie września i października.

Z kolei oferta NFI Midas należącego do Romana Karkosika - pod nazwą ExtremeMob - skierowana będzie do młodzieży w wieku 16-24 lat, i do tego młodzieży aktywnej, oglądającej na co dzień kanał telewizyjny Extreme. Sieć startuje najpierw w Wielkiej Brytanii, bo tam przeciętny nastolatek wydaje miesięcznie na telefon 100 funtów, w Polsce najwyżej 100 zł. Sieć zakłada pozyskanie na Wyspach ok. 1 mln klientów w ciągu pięciu lat. Na razie nie ma szacunków dla Polski, wiadomo jednak, że kanał Extreme odbierany jest u nas w mniej więcej 2 mln gniazdek. Za dwa-trzy lata NFI Midas ma też wprowadzić w Polsce działającą już od kilku tygodni w Wielkiej Brytanii sieć komórkową Advantage skierowaną do biznesu.

- Najbliższe lata będą czasem weryfikacji dla nowych sieci. Wiele z nich po prostu zniknie, inne będą się łączyć - mówi Magda Borowik. - Klienci mogą na tym jedynie zyskać - dodaje.

http://gospodarka.gazeta.pl/go(...)516.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider