Przeskocz menu

Aktualności

Warto wiedzieć

Duże serwisy pozwalają łatwiej dotrzeć do nowych klientów

Początkująca firma powinna zaczynać na platformie aukcyjnej o ustalonej renomie. Dopiero później warto pomyśleć o stworzeniu własnego e-sklepu

Na początek wystarczy standardowe oprogramowanie

Cyklicznie powtarzane badania pokazują, że internauci najlepiej znają portal aukcyjny Allegro.pl i odwiedzają go znacznie częściej niż jakikolwiek sklep internetowy czy inne platformy aukcyjne. Popularność serwisu sprawia, że może to być dobre miejsce dla rozpoczynających przygodę z e-handlem.

Niewielka firma, która chciałaby tą drogą sprzedawać towary lub usługi, jest traktowana na równi z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Oba typy użytkowników używają takich samych kont w serwisie, a procedury ich otwierania są bliźniaczo podobne. Allegro odmówiło nam informacji, jaką część użytkowników stanowią firmy i jakie są ich obroty, tłumacząc to tym, że konta obu tych grup nie są wyraźnie rozdzielone.

Wielu użytkowników rozpoczynało współpracę z nami, okazjonalnie wyprzedając z domu niepotrzebne im przedmioty. Z czasem zarejestrowali firmy i rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej, mówi Fabian Adaszewski z grupy Allegro.

Łatwo i tanio

Procedura rejestracji klienta firmowego do złudzenia przypomina tę, którą przechodzi konsument. Tak samo odbywa się ona przy użyciu internetowego formularza. Tyle że zamiast danych osoby fizycznej należy podać informacje o firmie: pełną nazwę, adres siedziby, skróconą nazwę, którą przedsiębiorca będzie się posługiwał w serwisie. Regulamin portalu precyzuje, że formularz musi wypełniać upoważniona do tego osoba. Serwis w zasadzie nie wymaga nadsyłania żadnych papierowych dokumentów.

Nie żądamy od przedsiębiorców dokumentów potwierdzających osobowość prawną ich firm, jeżeli podane informacje i działania użytkownika nie budzą naszych zastrzeżeń, wyjaśnia Fabian Adaszewski.

Podobnie jak przy kontach indywidualnych konto niewielkiej firmy staje się w pełni funkcjonalne dopiero po pełnej aktywacji. Można to zrobić w dwojaki sposób.

Szybszą metodą jest wpłata drobnej sumy na indywidualne subkonto w serwisie. Wówczas weryfikacja następuje na podstawie danych dotyczących rachunku bankowego.

Druga dostępna metoda to weryfikacja za pomocą kodu przesłanego tradycyjną pocztą na adres korespondencyjny podany podczas rejestracji. Jak szacują przedstawiciele serwisu, w zależności od wybranej formy pełna procedura rejestracyjna trwa od kilkunastu godzin do 14 dni.

Allegro.pl nie przygotowało osobnych narzędzi przeznaczonych wyłącznie dla firm. Są jednak takie, które właśnie firmom przydadzą się najbardziej. Należy do nich choćby możliwość otrzymywania co miesiąc zbiorczej faktury za usługi świadczone przez serwis. Przyda się także dodatkowo płatny menedżer sprzedaży, czyli proste narzędzie ułatwiające utrzymanie porządku w wystawionych aukcjach czy zarządzanie korespondencją z kupującymi. Wśród jego funkcji jest też rzecz drobna, ale przydatna, czyli możliwość łatwego drukowania etykiet adresowych niezbędnych do wysyłki wylicytowanych towarów.

więcej na:

http://www.rp.pl/artykul/9211,(...)tow.html

ContentLink.pl

powrót

Nasze realizacje

Co ostatnio zrobiliśmy

W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy" dla operatora telekomunikacyjnego firmy BAIT. ...

BAIT - Internet provider

BAIT - Internet provider